7.5.2020

Åbo konstmuseum
INSTÄLLD

Torsdagen 7.5. kl. 14.00-15.00

Guidningarna ingår i inträdesbiljetten (7 € / 10 €, fritt inträde för assistent)
Hitta hit
Åbo konstmuseum är stängt för tillfället för att hindra spridningen av coronavirusepidemin. Alla evenemang, bokningar och guidningar i museet ställs in fram till slutet av maj.

Minnestimmen riktar sig till personer som har minnesproblem eller som är oroade för sitt minne och deras anhöriga eller närstående. Rundturerna tar cirka en timme och under turen bekantar vi oss med några konstverk i lugn takt och diskuterar tillsammans.

Vårens guidningar går igenom utställningen Upptäcktsfärder. Verken i utställningen är hämtad ur Lars Göran Johnssons (f. 1930) konstsamling, som han har byggt upp under nästan 70 år. De tematiska rundturerna fokuserar på olika årtionden. Vi diskuterar tillsammans om våra minnen från de olika årtionden och njuter av konsten.

7.5. Guidningens tema: 1980-talet

Gå tillbaka till evenemang