21.5.2022

Vapaa pääsy
Turun taidemuseo, Café Victor & Turun Lavatauti
Museoiden yö Turun taidemuseossa

Vuoden museokaupunki Turku juhlistaa alkavaa kesää uudella kaupunkitapahtumalla. Museoiden yönä lauantaina 21.5. suuri osa Turun museoista ovat avoinna puoleen yöhön asti, ja tarjolla on mielenkiintoista ohjelmaa rennolla otteella kulttuurin, taiteen, musiikin ja viihtyisien museokahviloiden antimien äärellä.

Turun taidemuseo on avoinna Museoiden yönä klo 18-24, vapaa pääsy! Café Victor palvelee koko illan ajan ja illan musiikillisesta kattauksesta vastaa DJ Kulmisjärvi.

Miniopastukset Omar Victor Diopin näyttelyyn
klo 18, 18.30, 19 & 19.30

Suomenkieliset miniopastukset (15 min.) johdattavat senegalilaisen nykytaiteilija Omar Victor Diopin näyttelyyn. Diop vangitsee näyttäviin valokuviinsa modernia afrikkalaista sielunmaisemaa ja keskittyy kuvissaan usein historian toisinnäkemiseen, diasporakokemusten kuvaamiseen ja mustan vastarinnan globaaliin politiikkaan. Tuotannossa yhdistyvät valokuva, kuvataide, muoti, muotoilu ja muotokuvaus.

TkuÖpenMic x Turun taidemuseo:
(home)land
Lavarunousklubi klo 20 alkaen
Museon estradi avautuu Museoiden yönä freshille lavarunoudelle ja yllätysesiintyjille. Sanataidekollektiivi Turun Lavataudin kutsumina runoilijoina esiintyvät Kihwa-Endale ja Ahmed Zaidan. Molempien runoilijoiden esiintymiskieli on englanti ja illan teemana (home)land.
Esitysten jälkeisessä open mic -osuudessa sana on vapaa kenelle tahansa omien tekstien esittämisestä kiinnostuneelle. Yhdelle esiintyjälle varattu aika on rajattu noin viiteen minuuttiin. Ilmoittautuminen paikan päällä. Tapahtumassa pätevät turvallisen tilan säännöt. Illan juontaa Emma Leppo.
Yhteistyössä Turun Lavatauti & Turun taidemuseo.

Esilläolevat näyttelyt

Näyttelyt avoinna klo 18-24.

Omar Victor Diop, Pari sanaa keräämisestä, Melina Paakkonen: Kohtauksia ja HNV Collective: Atomic.

Takaisin tapahtumakalenteriin