julkaistu 15.3.2022

Turun Taideyhdistys jakaa apurahoja turkulaisille kuvataiteilijoille

Turun taidemuseota hallinnoiva Turun Taideyhdistys ry. jakaa vuosittain apurahoja Turun alueella asuville ammattikuvataiteilijoille. Ajalla 15.3.–15.4.2022 haettavana ovat 10 000 euroa Magnus ja Ellen Dahlströmin testamenttirahastosta sekä 5 000 euroa Helena Bruunin rahastosta. Pitkittyneen koronatilanteen vuoksi Taideyhdistys jakaa myös kymmenen 2 000 euron suuruista apurahaa. Apurahat on suunnattu alueen kuvataiteilijoille, joiden työskentelymahdollisuudet ovat vähentyneet tai toimeentulo vaarantunut koronavirusepidemian vaikutuksesta.

Sähköisen hakemuksen voi täyttää 15.4.2022 klo 23.59 mennessä museon verkkosivuilla osoitteessa turuntaidemuseo.fi/apurahat.

Apurahahakemuksen voi halutessaan toimittaa myös paperisena. Hakemus on toimitettava liitteineen viimeistään 15.4.2022 postileimalla osoitteeseen Turun taidemuseo, Aurakatu 26, 20100 Turku. Tulostettava hakemuskaavake löytyy museon verkkosivuilta.

Vuonna 1891 toimintansa aloittanut Konstföreningen i Åbo – Turun Taideyhdistys ry. on perustettu edistämään taiteen harrastusta, ymmärtämystä ja sen harjoittamista Varsinais-Suomen alueella sekä ylläpitämään taidekokoelmaa. Näistä toiminnoista on vastannut vuodesta 1904 Puolanpuistossa sijaitseva Turun taidemuseo, jonka veljekset Ernst ja Magnus Dahlström rakennuttivat ja lahjoittivat Turun kaupungille ylläpidettäväksi Taideyhdistyksen taidemuseotoiminnan käytössä.

vs. museonjohtaja Mia Haltia
mia.haltia@turuntaidemuseo.fi